Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • rodzajnik określony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy mi
  • liczba mnoga rzeczownika
  • czasowniki nieregularne odmieniane w lp. ser, tener, llamarse
  • pytania z zaimkami cómo, cuántos/as, de qué color
  • zaimki osobowe: yo, tú, él, ella
  • zaimek dzierżawczy tu
  • podstawowe czynności (3 osoba lp.) i polecenia np. escucha, escribe, mira, dibuja, abre, cierra, toca...
  • spójniki

2. Słownictwo i komunikacja:

  • powitania i pożegnania
  • przedstawianie siebie i innej osoby (imię, nazwisko, wiek)
  • liczebniki główne 0-20
  • rodzina
  • przybory szkolne
  • kolory
  • nazwy krajów hiszpańskojęzycznych
  • dni tygodnia

Klasa 5 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klasy 4 oraz:

1. Gramatyka:

  • przeczenie no
  • rodzajnik nieokreślony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy tu
  • liczba mnoga rzeczownika i przymiotnika
  • pytania z zaimkami de qué color, qué, quién, dónde,
  • spójniki y, pero
  • zgodność przymiotnika z rzeczownikiem np. una camiseta amarilla
  • przyimki miejsca
  • czasownik me gustan/n

2. Słownictwo i komunikacja:

  • liczby 0-100
  • czynności/polecenia (szczególnie związane z ruchem): camina, corre, nada, salta...
  • wygląd zewnętrzny
  • charakter
  • kolory
  • opis ubioru
  • meble i pokoje
  • opis położenia z użyciem está/hay np. La cama está en el dormitorio. Hay dos sillas en la cocina.
  • przybory szkolne
  • części ciała
  • dni tygodnia, miesiące, daty
  • owoce i warzywa
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • zwierzęta domowe i ich opis (es, tiene, le gusta)

Klasa 6 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klasy 4 i 5 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników regularnych w czasie teraźniejszym
  • odmiana i znajomość czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym
  • pytania z zaimkami de dónde, a qué hora
  • przyimki miejsca
  • czasownik ser i estar i ich odmiana
  • tworzenie gerundio

2. Słownictwo i komunikacja:

  • żywność (śniadanie, obiad, kolacja)
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • upodobania me/te/le gusta/n
  • określanie położenia
  • pytanie i podawanie godzin
  • pory dnia, pory roku
  • liczby 1-100
  • rozkład dnia np. A las siete me levanto.
  • czas wolny
  • sporty
  • przedmioty szkolne
  • środki lokomocji np. Voy al colegio en coche.
  • zwierzęta domowe i dzikie
  • opis zwierząt (es, tiene, vive, come, sabe)
  • opisywanie zjawisk pogodowych
  • opowiadanie o czynnościach wykonywanych regularnie w ciągu dnia z uwzględnieniem ich pory np. Ceno pescado con patatas fritas a las siete de la tarde.
  • narodowości, nazwy krajów
  • tradycje świąteczne związane z Reyes Magos i Navidad
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • wakacje
    - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji

Klasa 7 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klas 4-6 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników nieregularnych z wymianą samogłoskową w temacie
  • tworzenie gerundio
  • omawianie przyszłości za pomocą parafrazy IR + bezokolicznik
  • określanie kolejności za pomocą przysłówków primero, luego, después, al final
  • pytania z zaimkami cuál, por qué
  • tworzenie Pretérito Perfecto z czasownikami regularnymi i nieregularnymi
  • okoliczniki czasu typu esta semana, alguna vez, últimamente

2. Słownictwo i komunikacja:

  • wakacje/podróże
    - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji np. Esta buscando conchas en la arena.
    - opowiadanie o wydarzeniach nieodległych w przeszłości np. Me he despertado tarde y he ido a la playa.
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • miejsca w mieście
  • zwroty związane z określaniem kierunku i miejsca
    - ¿Cómo llego al parque?
    - Sigues todo recto por la calle América, pasas el banco y giras a la derecha
  • przepisy kulinarne
    - Primero lavamos las verduras. Después cortamos los tomates y los pepinos. Al final mezlamos todos los ingredientes.
  • dialog w restauracji
  • liczebniki 0-1000
  • tradycje świąteczne związane z Día de Muertos

Klasa 8 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klas 4-7 oraz:

1. Gramatyka:

  • tryb rozkazujący twierdzący i przeczący w formie tú
  • porównania más/menos... que..., tan/to/ta/s... como...
  • zaimki dopełnienia bliższego i dalszego
  • zdania złożone za pomocą spójników: sin embargo, porque, y por eso, en cambio
  • okoliczniki częstotliwości typu cada tres horas
  • odmiana czasowników nieregularnych w pretérito perfecto
  • odmiana czasowników regularnych w pretérito indefinido
  • okolicznik czasu ayer, la semana pasada, el mes pasado, hace... etc.

2. Słownictwo i komunikacja:

  • zdrowie
    - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
    - określanie leczenia tener que, deber
  • określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • podróże
    - kupowanie biletu
    - opowiadanie o planach
  • rozmowa z lekarzem
    - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
    - określanie leczenia tener que, deber
    - określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • komputer i smartfon
  • opowiadanie o przeszłości przy wykorzystaniu tematów wakacje/podróże
  • tradycje świąteczne związane z Año Nuevo

Klasa 1 liceum ogólnokształcącego (po szkole podstawowej)

1. Gramatyka:

  • czas teraźniejszy trybu oznajmującego czasowników regularnych, czasowników częściowo nieregularnych (np. z przegłosem i obocznością spółgłoskową) oraz całkowicie nieregularnych
  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przeszłym złożonym, tj. Pretérito Perfecto
  • rodzajniki określone i nieokreślone
  • zaimki dzierżawcze: mi, tu, su, itp.
  • zaimki osobowe i wskazujące
  • forma grzecznościowa: usted
  • użycie czasowników/peryfraz: necesitar, tener que, haber que, estar + gerundio, ir + a
  • użycie czasownika: gustar, importar, parecer, interesar
  • zaimki pytajne, np. quién, dónde, de dónde
  • liczebniki 0-1000
  • rodzaj męski i żeński oraz tworzenie liczby mnogiej
  • stopniowanie przymiotników
  • przysłówki: mucho, poco, muy
  • zaimki nieokreślone: alguno, ninguno i ich forma
  • użycie czasowników: estar oraz haber do opisu lokalizacji
  • użycie bezokolicznika w zdaniach typu: Viajar es divertido.

2. Słownictwo i komunikacja:

  • dane osobowe
  • czynności dnia codziennego
  • pory dnia, miesiące, dni tygodnia
  • opis osoby, wygląd i cechy charakteru
  • członkowie rodziny, zawody
  • powitania, pożegnania
  • przedstawianie siebie i innych osób
  • udzielanie informacji na temat zainteresowań, proponowanie form spędzania czasu wolnego
  • nazwy środków lokomocji
  • udzielanie rad
  • podstawowy dialog w restauracji
  • pytanie o samopoczucie i odpowiedzi na te pytania
  • potocznie używane formy skrócone, np. bici, cole
  • opisywanie dnia w odniesieniu do przeszłości i przyszłości, np. hoy he hecho los deberes y por la tarde voy a salir.

Klasa 2 liceum ogólnokształcącego (po szkole podstawowej)

Zagadnienia z klasy 1 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przeszłym złożonym, tj. Pretérito Indefinido
  • dopełnienia bliższe i dalsze
  • użycie imiesłowu (gerundio) od czasowników zwrotnych
  • zaimki dzierżawcze: mío, tuyo, suyo, itp.
  • zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
  • liczebniki 0-1000
  • liczebniki porządkowe
  • bezokolicznik od czasowników zwrotnych i jego użycie
  • przysłówki miejsca, czasu, sposobu, częstotliwości, ilości, twierdzenia i przeczenia
  • spójniki, np. y (e), o (u), pero, luego, aunque, porque, como, si
  • wyrażenia: por eso, así que
  • rekcja często używanych czasowników, np. empezar + a
  • użycie czasowników: ser, estar, haber i różnica w zastosowaniu (lokalizacja, samopoczucie, opis)
  • kontrastywne użycie czasowników ser i estar, np. ser/estar triste
  • formy skrócone buen, mal, gran, primer
  • zdania w mowie zależnej (zdanie nadrzędne w presente de indicativo lub pretérito perfecto de indicativo), np. Dice que viene mañana.

2. Słownictwo i komunikacja:

  • nazwy pomieszczeń, mebli, sprzętów domowych
  • opis drogi, mieszkania, domu, miejsca zamieszkania
  • określanie położenia
  • nazwy zjawisk atmosferycznych
  • wyrażanie emocji, opinii
  • pytania o zainteresowanie, plany na przyszłość
  • pytanie o godzinę i podawanie godzin
  • słownictwo związane z podróżą i wakacjami na plaży
  • podstawowe przybory kuchenne
  • udzielanie porad i wskazówek
  • nazwy przedmiotów szkolnych
  • słownictwo związane z pracą w biurze, np. enviar un correo, imprimir un documento
  • słownictwo związane z życiem towarzyskim, np. pasar el tiempo juntos, salir con alguien, estar enamorado.
 

Logowanie / Rejestracja

Nazwa użytkownika   Hasło     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja


Email
Aby otrzymywać od nas najnowsze informacje proszę dopisac swój adres e-mail:
© 2020 Centrum Edukacji Szkolnej • Wszystkie prawa zastrzeżone • Polityka prywatności