Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • rodzajnik określony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy mi
  • liczba mnoga rzeczownika
  • czasowniki nieregularne odmieniane w lp. ser, tener, llamarse
  • pytania z zaimkami cómo, cuántos/as, de qué color
  • zaimki osobowe: yo, tú, él, ella
  • zaimek dzierżawczy tu
  • podstawowe czynności (3 osoba lp.) i polecenia np. escucha, escribe, mira, dibuja, abre, cierra, toca...
  • spójniki
  • me/te/le gusta + czynności

2. Słownictwo i komunikacja:

  • powitania i pożegnania
  • przedstawianie siebie i innej osoby (imię, nazwisko, wiek)
  • liczebniki główne 0-39
  • rodzina
  • przybory szkolne
  • kolory
  • meble
  • pokoje
  • opis położenia np. El frigorífico está en la cocina. ¿Hay una bañera en el salón?
  • nazwy krajów hiszpańskojęzycznych
  • dni tygodnia, miesiące, daty
  • pytanie i odpowiedzi ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el dos de febrero.
  • części ciała
  • opis wyglądu zewnętrznego
  • opis upodobań

Klasa 5 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klasy 4 oraz:

1. Gramatyka:

  • przeczenie no
  • rodzajnik nieokreślony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy tu
  • liczba mnoga rzeczownika i przymiotnika
  • pytania z zaimkami de qué color, qué, quién, dónde
  • spójniki y, pero
  • zgodność przymiotnika z rzeczownikiem np. una camiseta amarilla
  • przyimki miejsca
  • czasownik me/te/le gustan/n
  • odmiana czasowników regularnych i zwrotnych w czasie teraźniejszym presente de indicativo
  • przyimki miejsca al lado, a la drecha, detrás...

2. Słownictwo i komunikacja:

  • liczby 0-100
  • czynności/polecenia (szczególnie związane z ruchem): camina, corre, nada, salta...
  • wygląd zewnętrzny
  • charakter
  • kolory
  • opis ubioru
  • meble i pokoje
  • opis położenia z użyciem está/hay np. La mochila está debajo de la mesa.
  • przybory szkolne
  • części ciała
  • dni tygodnia, miesiące, daty
  • owoce i warzywa
  • środki transport
  • zabawki
  • sporty
  • zajęcia pozalekcyjne
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • zwierzęta domowe i ich opis (es, tiene, le gusta)
  • określanie jakim środkiem transportu się poruszam np. ¿Cómo vas al cole? Yo voy en tren.
  • opowiadanie o czynnościach wykonywanych w ciągu dnia (czasowniki z końcówką AR)
  • pytania o godzinę i udzielanie odpowiedzi
  • opisywanie aktywności w ciągu dnia A las siete de la mañana me levanto.
  • słownictwo związane z Navidad

Klasa 6 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klasy 4 i 5 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników regularnych w czasie teraźniejszym
  • odmiana i znajomość czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym
  • pytania z zaimkami de dónde, a qué hora
  • przyimki miejsca
  • czasownik ser i estar i ich odmiana
  • tworzenie gerundio
  • czasownik encontrarse i jego odmiana

2. Słownictwo i komunikacja:

  • żywność (śniadanie, obiad, kolacja)
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • upodobania me/te/le gusta/n
  • określanie położenia
  • pytanie i podawanie godzin
  • pory dnia, pory roku
  • liczby 1-1000
  • rozkład dnia np. A las siete me levanto.
  • czas wolny
  • sporty
  • przedmioty szkolne
  • środki lokomocji np. Voy al colegio en coche.
  • zwierzęta domowe i dzikie
  • opis zwierząt (es, tiene, vive, come, sabe)
  • opisywanie zjawisk pogodowych
  • opowiadanie o czynnościach wykonywanych regularnie w ciągu dnia z uwzględnieniem ich pory np. Ceno pescado con patatas fritas a las siete de la tarde.
  • narodowości, nazwy krajów
  • tradycje świąteczne związane z Día de Muertos
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • wakacje
    - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji
  • miejsca w mieście
  • praca z mapą
  • rozmowa z przechodniem:
    - ¿Cómo llego al parque? Sigues todo recto, pasas el banco y giras a la derecha.

Klasa 7 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klas 4-6 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana i znajomość czasowników nieregularnych z wymianą samogłoskową w temacie
  • tworzenie gerundio
  • omawianie przyszłości za pomocą parafrazy IR + bezokolicznik
  • określanie kolejności za pomocą przysłówków primero, luego, después, al final
  • pytania z zaimkami cuál, por qué
  • tworzenie Pretérito Perfecto z czasownikami regularnymi i nieregularnymi
  • okoliczniki czasu typu hoy, esta semana, alguna vez, últimamente
  • określanie częstotliwości np. dos veces a la semana, cada tres horas
  • tryb rozkazujący twierdzący i przeczący w lp.
  • me duele w lp i lm
  • wyrażenia tener que oraz deber

2. Słownictwo i komunikacja:

  • wakacje/podróże
    - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji np. Esta buscando conchas en la arena.
    - opowiadanie o wydarzeniach nieodległych w przeszłości np. Me he despertado tarde y he ido a la playa.
  • przepisy kulinarne
    - Primero lavamos las verduras. Después cortamos los tomates y los pepinos. Al final mezlamos todos los ingredientes.
  • dialog w restauracji
  • liczebniki 0-1000
  • rozmowa z lekarzem:
    - opisywanie dolegliwości za pomocą wyrażeń z estar i tener oraz me duele np. Tengo hambre, estoy cansado, me duelen las piernas
    - opisywanie okoliczności wypadku
    - rozwinięcie słownictwa dot. części ciała (la garganta, el estómago, el tobillo...)
  • słownictwo oraz tradycje świąteczne związane z Año Nuevo
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión

Klasa 8 szkoły podstawowej

Zagadnienia z klas 4-7 oraz:

1. Gramatyka:

  • tryb rozkazujący twierdzący i przeczący w formie tú
  • porównania más/menos... que..., tan/to/ta/s... como...
  • zaimki dopełnienia bliższego i dalszego
  • zdania złożone za pomocą spójników: sin embargo, porque, y por eso, en cambio
  • odmiana czasowników regularnych i nieregularnych w pretérito indefinido
  • okolicznik czasu ayer, la semana pasada, el mes pasado, hace, a la edad de...
  • zaimki nieokreślone algun/o/a/s, ningun/o/a/s, algo, nada, aguien, nadie
  • zdania względne z zaimkami que, donde
  • określanie kolejności za pomocą además, también
  • odmiana czasowników regularnych i nieregularnych w czasie przeszłym pretérito imperfecto

2. Słownictwo i komunikacja:

  • opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości (dokonane i niedokonane), teraźniejszości i przyszłości przy wykorzystaniu tematów: wakacje, podróże, rozkład dnia, życie towarzyskie, rodzinne, święta, u lekarza, nowoczesne technologie
  • życiorys
  • sławne postacie hiszpańskojęzyczne, np.: Frida Kahlo, Leo Messi
  • legendy z krajów hiszpańskojęzycznych
 

Logowanie / Rejestracja

Nazwa użytkownika   Hasło     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja


Email
Aby otrzymywać od nas najnowsze informacje proszę dopisac swój adres e-mail:
© 2020 Centrum Edukacji Szkolnej • Wszystkie prawa zastrzeżone • Polityka prywatności