Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • rodzajnik określony w lp.
  • zaimek dzierżawczy mi
  • czasowniki nieregularne odmieniane w lp. ser, tener, llamarse
  • pytania z zaimkami cómo, cuántos/as
  • zaimki osobowe: yo, él, ella
  • podstawowe czynności (3 osoba lp.) i polecenia np. escucha, escribe, mira, dibuja, abre, cierra, toca...

2. Słownictwo i komunikacja:

  • powitania i pożegnania
  • przedstawianie siebie i innej osoby (imię, nazwisko, wiek)
  • liczebniki główne 0-10
  • rodzina
  • nazwy krajów hiszpańskojęzycznych

Klasa 5 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału klasy 4
  • przeczenie no
  • rodzajnik nieokreślony w lp. i lmn.
  • zaimek dzierżawczy tu
  • liczba mnoga rzeczownika i przymiotnika
  • pytania z zaimkami de qué color, qué, quién, dónde
  • spójniki y, pero
  • zgodność przymiotnika z rzeczownikiem np. una camiseta amarilla
  • przyimki miejsca

2. Słownictwo i komunikacja:

  • zakres materiału klasy 4
  • liczby 0-31
  • czynności/polecenia (szczególnie związane z ruchem): camina, corre, nada, salta...
  • wygląd zewnętrzny
  • charakter
  • kolory
  • opis ubioru
  • meble i pokoje
  • opis położenia z użyciem está/hay np. La cama está en el dormitorio. Hay dos sillas en la cocina.
  • przybory szkolne
  • części ciała
  • dni tygodnia, miesiące, daty
  • owoce i warzywa

Klasa 6 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału klas 4 i 5
  • odmiana i znajomość czasowników regularnych w czasie teraźniejszym
  • odmiana i znajomość czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym
  • pytania z zaimkami de dónde, qué hora, a qué hora
  • przyimki miejsca

2. Słownictwo i komunikacja:

  • zakres materiału klas 4 i 5
  • żywność (śniadanie, obiad, kolacja)
  • pytanie o cenę i podawanie informacji zwrotnej
  • upodobania me/te/le gusta/n
  • określanie położenia
  • pytanie i podawanie godzin
  • pory dnia, pory roku
  • pogoda
  • liczby 1-100
  • rozkład dnia np. A las siete me levanto.
  • czas wolny
  • sporty
  • przedmioty szkolne
  • środki lokomocji np. Voy al colegio en coche.
  • zwierzęta domowe i dzikie
  • opis zwierząt (es, tiene, vive, come, sabe)
  • opisywanie zjawisk pogodowych
  • opowiadanie o czynnościach wykonywanych regularnie w ciągu dnia z uwzględnieniem ich pory np. Ceno pescado con patatas fritas a las siete de la tarde.
  • narodowości, nazwy krajów, flagi
  • tradycje świąteczne związane z Reyes Magos i Navidad
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.

Klasa 7 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału klas 4, 5 i 6
  • odmiana i znajomość czasowników nieregularnych z wymianą samogłoskową w temacie
  • czasownik ser i jego odmiana
  • tworzenie gerundio
  • omawianie przyszłości za pomocą parafrazy IR+bezokolicznik
  • przysłówki mucho, poco
  • określanie kolejności za pomocą przysłówków primero, luego, después, al final
  • wyrażanie konieczności za pomocą parafrazy TENER QUE + bezokolicznik
  • okoliczniki częstotliwości np. tres veces a la semana
  • pytania z zaimkami cuál, por qué
  • tworzenie Pretérito Perfecto z czasownikami regularnymi
  • okoliczniki czasu typu esta semana, este mes etc.

2. Słownictwo i komunikacja:

  • zakres materiału klas 4, 5 i 6
  • zwierzęta dzikie
  • wakacje/podróże
    - opowiadanie co się dzieje na zdjęciach z wakacji np. Esta buscando conchas en la arena.
    - opowiadanie o wydarzeniach nieodległych w przeszłości np. Me he despertado tarde y he ido a la playa.
  • pytanie o pochodzenie i udzielanie odpowiedzi np. ¿De dónde eres? Soy de Francia.
  • miejsca w mieście
  • zwroty związane z określaniem kierunku i miejsca
    - ¿Cómo llego al parque?
    - Sigues todo recto por la calle América, pasas el banco y giras a la derecha
  • przepisy kulinarne
    - Primero lavamos las verduras. Después cortamos los tomates y los pepinos. Al final mezlamos todos los ingredientes.
  • dialog w restauracji
  • liczebniki 0-1000
  • obowiązki
  • określanie częstotliwości
  • tradycje świąteczne związane z Día de Muertos

Klasa 8 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału klas 4, 5, 6 i 7
  • tryb rozkazujący twierdzący i przeczący w formie tú
  • porównania más/menos... que..., tan/to/ta/s... como...
  • zaimki dopełnienia bliższego i dalszego
  • zdania złożone za pomocą spójników: sin embargo, porque, y por eso, en cambio
  • okoliczniki częstotliwości typu cada tres horas
  • odmiana czasowników nieregularnych w pretérito perfecto
  • odmiana czasowników z końcówką AR w pretérito indefinido
  • okolicznik czasu ayer

2. Słownictwo i komunikacja:

  • zakres materiału klas 4, 5, 6 i 7
  • zdrowie
    - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
    - określanie leczenia tener que, deber
  • określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • podróże
    - kupowanie biletu
    - opowiadanie o planach
  • rozmowa z lekarzem
    - określanie samopoczucia tener, estar, me duele
    - określanie leczenia tener que, deber
    - określanie częstotliwości
  • wyrażanie opinii pienso que, creo que, en mi opinión
  • komputer i smartfon
  • opowiadanie o przeszłości przy wykorzystaniu tematów wakacje/podróże
  • tradycje świąteczne związane z Año Nuevo

Klasa 1 liceum ogólnokształcącego

1. Gramatyka:

  • czas teraźniejszy trybu oznajmującego czasowników regularnych, czasowników częściowo nieregularnych (np. z przegłosem i obocznością spółgłoskową) oraz całkowicie nieregularnych
  • rodzajniki określone i nieokreślone
  • zaimki dzierżawcze: mi, tu, su, itp.
  • zaimki osobowe i wskazujące
  • forma grzecznościowa: usted
  • użycie czasowników/peryfraz: necesitar, tener que, haber que, estar + gerundio, ir + a
  • użycie czasownika: gustar
  • zaimki pytajne, np. quién, dónde, de dónde
  • liczebniki 0-100
  • rodzaj męski i żeński oraz tworzenie liczby mnogiej
  • stopniowanie przymiotników
  • przysłówki: mucho, poco, muy
  • zaimki nieokreślone: alguno, ninguno i ich forma
  • użycie czasowników: estar oraz haber do opisu lokalizacji

2. Słownictwo i komunikacja:

  • dane osobowe
  • czynności dnia codziennego
  • pory dnia, miesiące, dni tygodnia
  • opis osoby, wygląd i cechy charakteru
  • członkowie rodziny, zawody
  • powitania, pożegnania
  • przedstawianie siebie i innych osób
  • udzielanie informacji na temat zainteresowań, proponowanie form spędzania czasu wolnego
  • nazwy środków lokomocji
  • udzielanie rad
  • podstawowy dialog w restauracji
  • pytanie o samopoczucie i odpowiedzi na te pytania

Klasa 2 liceum ogólnokształcącego

Zagadnienia z klasy 1 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przeszłym złożonym, tj. Pretérito Perfecto
  • dopełnienia bliższe i dalsze
  • użycie imiesłowu (gerundio) od czasowników zwrotnych
  • zaimki dzierżawcze: mío, tuyo, suyo, itp.
  • zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
  • liczebniki 0-1000
  • liczebniki porządkowe
  • bezokolicznik od czasowników zwrotnych i jego użycie
  • przysłówki miejsca, czasu, sposobu, częstotliwości, ilości, twierdzenia i przeczenia
  • spójniki, np. y (e), o (u), pero, luego, aunque, porque, como, si
  • wyrażenia: por eso, así que
  • rekcja często używanych czasowników, np. empezar + a
  • użycie czasowników: ser, estar, haber i różnica w zastosowaniu (lokalizacja, samopoczucie, opis)

2. Słownictwo i komunikacja:

  • nazwy pomieszczeń, mebli, sprzętów domowych
  • opis drogi, mieszkania, domu, miejsca zamieszkania
  • określanie położenia
  • nazwy zjawisk atmosferycznych
  • wyrażanie emocji, opinii
  • pytania o zainteresowanie, plany na przyszłość
  • pytanie o godzinę i podawanie godzin
  • słownictwo związane z podróżą i wakacjami na plaży
  • podstawowe przybory kuchenne
  • udzielanie porad i wskazówek
  • nazwy przedmiotów szkolnych

Klasa 3 liceum ogólnokształcącego

Zagadnienia z klasy 1 i 2 oraz:

1. Gramatyka:

  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przeszłym prostym, tj. Pretérito Indefinido
  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przeszłym ciągłym, tj. Pretérito Imperfecto
  • odmiana czasowników regularnych, nieregularnych w czasie przyszłym prostym, tj. Futuro Imperfecto
  • odmiana czasowników w trybie rozkazującym twierdzącym i przeczącym w 2. i 3. os. l. poj.
  • podstawowe użycie przyimków: a, por, de, para, con, desde, hasta, entre, en
  • dopełnienia bliższe i dalsze
  • użycie imiesłowu (gerundio) od czasowników zwrotnych
  • zaimki dzierżawcze: mío, tuyo, suyo, itp.
  • zdania złożone współrzędnie i podrzędnie
  • liczebniki porządkowe
  • bezokolicznik od czasowników zwrotnych i jego użycie
  • przysłówki miejsca, czasu, sposobu, częstotliwości, ilości, twierdzenia i przeczenia
  • spójniki, np. y (e), o (u), pero, luego, aunque, porque, como, si
  • wyrażenia: por eso, así que
  • rekcja często używanych czasowników, np. empezar + a
  • użycie czasowników: ser, estar, haber i różnica w zastosowaniu (lokalizacja, samopoczucie, opis)
  • stopniowanie przymiotników regularnych i nieregularnych oraz superlativo absoluto, np. altísimo
  • zdania w mowie zależnej (zdanie nadrzędne w presente de indicativo lub pretérito perfecto de indicativo), np. Dice que se va de vacaciones.

2. Słownictwo i komunikacja:

  • słownictwo związane z pracą i zatrudnieniem, np. emplear, desempleo, contratar
  • podstawowe słownictwo związane z pracą w biurze i nauką w domu
  • opisywanie rutyny z przeszłości, osób i przedmiotów w przeszłości
  • opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości przy użyciu czasów przeszłych
  • przewidywanie wydarzeń z przyszłości
  • opisywanie swoich marzeń i planów na przyszłość
 

Logowanie / Rejestracja

Login lub e-mail   Hasło     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja


Email
Aby otrzymywać od nas najnowsze informacje proszę dopisac swój adres e-mail:
© 2023 Centrum Edukacji Szkolnej • Wszystkie prawa zastrzeżone • Polityka prywatności

Ta strona używa plików Cookies oraz działa zgodnie z Polityką prywatności.