Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze, saxon genetive,
  • czasownik "be", "have got", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • liczba mnoga rzeczowników,
  • liczebniki główne do 100,
  • zaimki pytającei, tworzenie pytań szczegółowych,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
  • zdania twierdzące, pytające i przeczące w czasie present simple i present continuous,
  • rodzajniki: a/an,
  • podstawowe przyimki miejsca i czasu.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • pozdrawianie, przedstawianie siebie i innej osoby,
  • informacja o wieku i miejsce zamieszkania, adres, dane personalne,
  • wyrażanie czasu, zegar, pora dnia,
  • człowiek, wygląd zewnętrzny, części ciała,
  • zwierzęta dzikie i domowe, ich charakterystyczne cechy i umiejętności,
  • dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku, rozpoznawanie pór roku,
  • klasa szkolna, wyposażenie ucznia,
  • przedmioty szkolne,
  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu, meble i przedmioty w domu,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje, nasze ulubione zajęcia,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • przyroda wokół nas,
  • kraje i narodowości, święta i tradycje,
  • nazwy popularnych zawodów,
  • moja rodzina, mój dzień, moje zajęcia i zabawy, mój czas wolny,
  • podstawowe zwroty grzecznościowe.

Klasa 5 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zzakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,
  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the", some/any,
  • zaimki dzierżawcze,
  • przyimki miejsca i czasu,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • czasy teraźniejsze: present simple i present continuous,
  • czas past simple czasowników regularnych oraz "be",
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • słowa łączące,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z "as ... as".

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,
  • mój pokój,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby, sport, programy telewizyjne, wakacje,
  • ubrania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • my i ludzie wokół nas,
  • cechy człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie: owoce i warzywa, codzienne posiłki,
  • praca człowieka,
  • kraje, narodowości i ich języki,
  • cechy geograficzne,
  • formułowanie propozycji i reakcja na nie,
  • środki transportu, jak docieramy do szkoły i na wakacje,
  • najważniejsze święta i tradycje w Polsce i Wielkiej Brytanii,
  • formułowanie daty.

Klasa 6 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,
  • czasy gramatyczne: past simple (czasowniki regularne i nieregularne), future simple, wyrażenie "be going to", used to, czasowniki "stative verbs",
  • przysłówki, tworzenie i stopniowanie przysłówków,
  • nieregularne przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • czasownik "have", "should", "have got", "have to", "must" i "mustn’t",
  • zaimki zwrotne,
  • przyimki ruchu,
  • wyrażenia z make i do.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,
  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • grzeczne prośby i propozycje i reakcja na nie,
  • praca człowieka, zawody,
  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
  • sklepy i zakupy,
  • muzyka i instrumenty muzyczne,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie,
  • środowisko, w którym żyjemy,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
  • świat i charakterystyczne krajobrazy,
  • pytanie o drogę i udzielanie odpowiedzi,
  • przymiotniki o przeciwnym znaczeniu,
  • życzenia i gratulacje, reakcja na nie,
  • zdrowie – podstawowe dolegliwości.

Klasa 7 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej,
  • wyrażanie przyszłości – porównanie użycia: future simple, present continuous i "be going to",
  • porównanie czasów: present simple i present continuous,
  • czas past continuous, present perfect,
  • porównanie czasów: past simple i past continuous,
  • when, while, as, during,
  • czasowniki modalne: "should, can, could, must, would, may, shall",
  • some/any/no + thing, body, one, where,
  • tryb rozkazujący,
  • przymiotniki z końcówką –ed i –ing,
  • spójniki,
  • zdania warunkowe I typu, zdania czasowe,
  • podstawowe "phrasal verbs".

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej,
  • praca, zawody i czynności z nimi związane,
  • opis wyglądu i osobowości człowieka, opis ubrań,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki,
  • sprzęt sportowy,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • w kinie, typy filmów,
  • prośba o radę, udzielenie rady,
  • wyrażanie próśb, podziękowań i przeprosin, reakcja na nie,
  • użycie czasowników "make", "do", "take" i "have",
  • spędzanie wolnego czasu.

Klasa 8 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej,
  • czasy: present perfect simple i present perfect continuous,
  • porównanie czasów: present perfect simple, past simple, present simple,
  • czasowniki modalne,
  • strona bierna w czasach simple,
  • bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • "phrasal verbs",
  • zdania warunkowe II typu,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • "enough" z przymiotnikiem i rzeczownikiem, too.

2. Słownictwo:

  • zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej,
  • zgadzanie/ nie zgadzanie się z czyimś zdaniem,
  • prośba o pomoc i pozwolenie, reakcja na nie,
  • środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
  • podróże i wakacje,
  • ważne elementy geografii Wielkiej Brytanii i USA,
  • dziedziny kultury,
  • życie rodzinne i towarzyskie, konflikty i problemy,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół.

Klasa 1 liceum ogólnokształcącego (po szkole podstawowej)

I. Test składa się z 4 części: rozumienie tekstu pisanego, komunikacja i słownictwo, gramatyka, wiadomości związane z wiedzą o krajach anglojęzycznych.
II. Zakres gramatyczny i leksykalny oraz pytania z kategorii funkcji językowych obejmują materiał realizowany w szkole podstawowej i są uzupełnione lub rozbudowane o podane zagadnienia.
III. Słownictwo obejmuje cały katalog tematyczny ale szczególny nacisk będzie położony na podane zagadnienia leksykalne.

1. Gramatyka:

  • czasy i konstrukcje – czasy teraźniejsze, przyszłe i przeszłe (Present Simple, Present Continuous, Present Pefect/Present Perfect Continuous, Future Simple, ‘be going to’, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect),
  • konstrukcje czasownikowe np.: like / hate+ gerund; would like/ would rather+ bezokolicznik; Let’s + czasownik, itp.,
  • konstrukcje z too / enough, so/ such (a),
  • zdania warunkowe typu 0, 1 i 2,
  • question tags,
  • strona bierna w czasach teraźniejszych i przeszłych,
  • czasowniki złożone (phrasal verbs),
  • mowa zależna -zdania twierdzące i przeczące,
  • czasowniki modalne i semi-modalne np. can/must/have to, itp.,
  • rzeczowniki: liczba mnoga (regularne i nieregularne), policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza rzeczownika (dopełniacz saksoński),
  • przedimki: określony, nieokreślony, zerowy,
  • określniki: some, any, no, (a) little, (a) few, itp.,
  • zaimki: wskazujące, osobowe, dzierżawcze, dopełnieniowe, nieokreślone, zwrotne, względne,
  • przyimki,
  • liczebniki (główne i porządkowe).

2. Słownictwo:

  • człowiek (np. dane personalne, okresy życia, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania, osobisty system wartości, autorytety),
  • miejsce zamieszkania (np. dom i jego okolica, pomieszczenia i wyposażenie domu, prace domowe, wynajmowanie, kupno i sprzedaż mieszkania, przeprowadzka),
  • edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się – w tym uczenie się przez całe życie, przybory szkolne, oceny szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne, system oświaty),
  • praca (np. zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, praca dorywcza, wybór zawodu, poszukiwanie pracy, warunki pracy i zatrudnienia).

3. Komunikacja:

  • przedstawianie siebie i innych osób; opisywanie ludzi, przedmiotów i zwierząt,
  • identyfikacja i lokalizacja przedmiotu (np. określanie miejsca położenia przedmiotów, usytuowania budynków w mieście); opisywanie zjawisk,
  • rozpoczynanie, podtrzymywanie, kończenie rozmowy, sposoby zwracania się do rozmówcy; stosowanie zwrotów grzecznościowych, m.in. powitanie, pożegnanie, podziękowanie, przeproszenie,
  • opisywanie czynności zwyczajowych (np. opisywanie zajęć codziennych i form spędzania czasu wolnego; opisywanie czynności odbywających się w chwili mówienia; porównywanie cech osób, przedmiotów, miejsc, czynności,
  • wyrażanie intencji, marzeń i planów na przyszłość; wyrażanie przewidywań, wydarzeń w przyszłości,
  • podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • pytanie i prośba o informację; wyrażanie upodobań i pytanie o upodobania innych,
  • prowadzenie prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego,
  • określanie umiejętności, kompetencji; określanie posiadania i przynależności,
  • wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii; pytanie o opinię i przedstawianie opinii innych osób,
  • wyrażanie zgody lub sprzeciwu; wyrażanie uczuć i emocji; wyrażanie prośby; zgadzanie się i odmawianie spełnienia prośby,
  • udzielanie rad, proszenie o radę; wyrażanie zakazu i nakazu,
  • ostrzeganie i instruowanie; pytanie o pozwolenie; udzielanie i odmawianie pozwolenia,
  • wyrażanie przyczyny i skutku (np. to..., because...); wyrażanie warunku (np. If you want to...),
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
  • składanie gratulacji i życzeń; odpowiadanie na życzenia i gratulacje,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenie.

Klasa 1 liceum ogólnokształcącego (po gimnazjum)

I. Test składa się z 4 części: rozumienie tekstu pisanego, komunikacja i słownictwo, gramatyka, wiadomości związane z wiedzą o krajach anglojęzycznych.
II. Zakres gramatyczny i leksykalny oraz pytania z kategorii funkcji językowych obejmują materiał realizowany w gimnazjum i są uzupełnione lub rozbudowane o podane zagadnienia.
III. Słownictwo obejmuje cały katalog tematyczny ale szczególny nacisk będzie położony na podane zagadnienia leksykalne.

1. Gramatyka:

  • czasy i konstrukcje – czasy teraźniejsze, przyszłe i przeszłe (Present Simple, Present Continuous, Present Pefect/Present Perfect Continuous, Future Simple, ‘be going to’, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect),
  • konstrukcje czasownikowe np.: like / hate+ gerund; would like/ would rather+ bezokolicznik; Let’s + czasownik, itp.,
  • konstrukcje z too / enough, so/ such (a),
  • zdania warunkowe typu 0, 1 i 2,
  • question tags,
  • strona bierna w czasach teraźniejszych i przeszłych,
  • czasowniki złożone (phrasal verbs),
  • mowa zależna -zdania twierdzące i przeczące,
  • czasowniki modalne i semi-modalne np. can/must/have to, itp.,
  • rzeczowniki: liczba mnoga (regularne i nieregularne), policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza rzeczownika (dopełniacz saksoński),
  • przedimki: określony, nieokreślony, zerowy,
  • określniki: some, any, no, (a) little, (a) few, itp.,
  • zaimki: wskazujące, osobowe, dzierżawcze, dopełnieniowe, nieokreślone, zwrotne, względne,
  • przyimki,
  • liczebniki (główne i porządkowe).

2. Słownictwo:

  • człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania),
  • dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia),
  • szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły),
  • praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy).

3. Komunikacja:

  • przedstawianie siebie i innych osób; opisywanie ludzi, przedmiotów i zwierząt,
  • identyfikacja i lokalizacja przedmiotu (np. określanie miejsca położenia przedmiotów, usytuowania budynków w mieście); opisywanie zjawisk,
  • rozpoczynanie, podtrzymywanie, kończenie rozmowy, sposoby zwracania się do rozmówcy; stosowanie zwrotów grzecznościowych, m.in. powitanie, pożegnanie, podziękowanie, przeproszenie,
  • opisywanie czynności zwyczajowych (np. opisywanie zajęć codziennych i form spędzania czasu wolnego; opisywanie czynności odbywających się w chwili mówienia; porównywanie cech osób, przedmiotów, miejsc, czynności,
  • wyrażanie intencji, marzeń i planów na przyszłość; wyrażanie przewidywań, wydarzeń w przyszłości,
  • podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • pytanie i prośba o informację; wyrażanie upodobań i pytanie o upodobania innych,
  • prowadzenie prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego,
  • określanie umiejętności, kompetencji; określanie posiadania i przynależności,
  • wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii; pytanie o opinię i przedstawianie opinii innych osób,
  • wyrażanie zgody lub sprzeciwu; wyrażanie uczuć i emocji; wyrażanie prośby; zgadzanie się i odmawianie spełnienia prośby,
  • udzielanie rad, proszenie o radę; wyrażanie zakazu i nakazu,
  • ostrzeganie i instruowanie; pytanie o pozwolenie; udzielanie i odmawianie pozwolenia,
  • wyrażanie przyczyny i skutku (np. to..., because...); wyrażanie warunku (np. If you want to...),
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
  • składanie gratulacji i życzeń; odpowiadanie na życzenia i gratulacje,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenie.

Klasa 2 liceum ogólnokształcącego (po gimnazjum)

I. Test składa się z 4 części: rozumienie tekstu pisanego, komunikacja i słownictwo, gramatyka, wiadomości związane z wiedzą o krajach anglojęzycznych.
II. Zakres gramatyczny i leksykalny oraz pytania z kategorii funkcji językowych obejmują materiał realizowany w klasie I i są uzupełnione lub rozbudowane o podane zagadnienia.
III. Słownictwo obejmuje cały katalog tematyczny ale szczególny nacisk będzie położony na podane zagadnienia leksykalne.

1. Gramatyka:

  • czas Future Perfect,
  • zdania warunkowe typu 3,
  • strona bierna w czasach przyszłych i z czasownikami modalnymi,
  • mowa zależna - polecenia i zakazy, zdania pytające,
  • rzeczowniki abstrakcyjne, tworzenie rzeczowników od innych części mowy,
  • konstrukcja typu ‘the sooner the better /more and more,
  • pytania z przyimkiem na końcu,
  • forma causative czasowników have / get(have something done),
  • zdania przydawkowe definiujace i wtrącone (defining and non-defining relative clauses),
  • wyrażenia z both... and, either ... or ... , neither ... nor ... either ... or, itp.,
  • pytania pośrednie,
  • zdania podrzędnie złożone,
  • zdania wykrzyknikowe,
  • określanie godziny, daty, miary, wagi.

2. Słownictwo:

  • człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania),
  • dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia),
  • szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły),
  • praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy).

3. Komunikacja:

  • przedstawianie siebie i innych osób; opisywanie ludzi, przedmiotów i zwierząt,
  • identyfikacja i lokalizacja przedmiotu (np. określanie miejsca położenia przedmiotów, usytuowania budynków w mieście); opisywanie zjawisk,
  • rozpoczynanie, podtrzymywanie, kończenie rozmowy, sposoby zwracania się do rozmówcy; stosowanie zwrotów grzecznościowych, m.in. powitanie, pożegnanie, podziękowanie, przeproszenie,
  • opisywanie czynności zwyczajowych (np. opisywanie zajęć codziennych i form spędzania czasu wolnego; opisywanie czynności odbywających się w chwili mówienia; porównywanie cech osób, przedmiotów, miejsc, czynności,
  • wyrażanie intencji, marzeń i planów na przyszłość; wyrażanie przewidywań, wydarzeń w przyszłości,
  • podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • pytanie i prośba o informację; wyrażanie upodobań i pytanie o upodobania innych,
  • prowadzenie prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego,
  • określanie umiejętności, kompetencji; określanie posiadania i przynależności,
  • wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii; pytanie o opinię i przedstawianie opinii innych osób,
  • wyrażanie zgody lub sprzeciwu; wyrażanie uczuć i emocji; wyrażanie prośby; zgadzanie się i odmawianie spełnienia prośby,
  • udzielanie rad, proszenie o radę; wyrażanie zakazu i nakazu,
  • ostrzeganie i instruowanie; pytanie o pozwolenie; udzielanie i odmawianie pozwolenia,
  • wyrażanie przyczyny i skutku (np. to..., because...); wyrażanie warunku (np. If you want to...),
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
  • składanie gratulacji i życzeń; odpowiadanie na życzenia i gratulacje,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenie.

Klasa 3 liceum ogólnokształcącego (po gimnazjum)

I. Test składa się z 4 części: rozumienie tekstu pisanego, komunikacja i słownictwo, gramatyka, wiadomości związane z wiedzą o krajach anglojęzycznych.
II. Zakres gramatyczny i leksykalny oraz pytania z kategorii funkcji językowych obejmują materiał realizowany w klasie II i są uzupełnione lub rozbudowane o podane zagadnienia.
III. Słownictwo obejmuje cały katalog tematyczny ale szczególny nacisk będzie położony na podane zagadnienia leksykalne.

1. Gramatyka:

  • czasy Future Perfect Continuous, Past Perfect Continuous,
  • zdania warunkowe typu mieszanego,
  • strona bierna - wyrażenia typu: It is said/ She is said to be/have been; z czasownikami see, hear, make i help,
  • zdania wyrażające życzenie lub przypuszczenie z wyrażeniami typu I wish, I’d rather, I’d,
  • sooner, I’d prefer, You’d better, Suppose/supposing, If only, It’s high time, itp.,
  • zdania warunkowe typu mieszanego,
  • czasowniki modalne z bezokolicznikiem zwykłym, zwykłym ciągłym, perfektywnym, perfektywnym ciągłym,
  • zdania z podmiotem „it” i „there” w konstrukcjach typu ‘It’s no use..’, ‘There’s no point…’,
  • inwersja stylistyczna i inne formy emfatyczne,
  • tryb łączący np. z czasownikami suggest, insist, recommend, demand, po as if/as though,
  • przysłówki o dwóch znaczeniowo różniących się formach, np. hard-hardly, late -lately.

2. Słownictwo:

  • człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania),
  • dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia),
  • szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły),
  • praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy).

3. Komunikacja:

  • przedstawianie siebie i innych osób; opisywanie ludzi, przedmiotów i zwierząt,
  • identyfikacja i lokalizacja przedmiotu (np. określanie miejsca położenia przedmiotów, usytuowania budynków w mieście); opisywanie zjawisk,
  • rozpoczynanie, podtrzymywanie, kończenie rozmowy, sposoby zwracania się do rozmówcy; stosowanie zwrotów grzecznościowych, m.in. powitanie, pożegnanie, podziękowanie, przeproszenie,
  • opisywanie czynności zwyczajowych (np. opisywanie zajęć codziennych i form spędzania czasu wolnego; opisywanie czynności odbywających się w chwili mówienia; porównywanie cech osób, przedmiotów, miejsc, czynności,
  • wyrażanie intencji, marzeń i planów na przyszłość; wyrażanie przewidywań, wydarzeń w przyszłości,
  • podejmowanie spontanicznych decyzji,
  • pytanie i prośba o informację; wyrażanie upodobań i pytanie o upodobania innych,
  • prowadzenie prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego,
  • określanie umiejętności, kompetencji; określanie posiadania i przynależności,
  • wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii; pytanie o opinię i przedstawianie opinii innych osób,
  • wyrażanie zgody lub sprzeciwu; wyrażanie uczuć i emocji; wyrażanie prośby; zgadzanie się i odmawianie spełnienia prośby,
  • udzielanie rad, proszenie o radę; wyrażanie zakazu i nakazu,
  • ostrzeganie i instruowanie; pytanie o pozwolenie; udzielanie i odmawianie pozwolenia,
  • wyrażanie przyczyny i skutku (np. to..., because...); wyrażanie warunku (np. If you want to...),
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
  • składanie gratulacji i życzeń; odpowiadanie na życzenia i gratulacje,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenie.
 

Logowanie / Rejestracja

Nazwa użytkownika   Hasło     Przypomnieć login?   Zarejestruj się  

Subskrypcja


Email
Aby otrzymywać od nas najnowsze informacje proszę dopisac swój adres e-mail:
© 2019 Centrum Edukacji Szkolnej • Wszystkie prawa zastrzeżone • Polityka prywatności