ZUCH - test z języka angielskiego
Testy Zuch z języka angielskiego składają się z 21 pytań o różnej skali trudności. Treść testów jest dostosowana do obowiązującej podstawy programowej. Testy charakteryzują się ciekawym opracowaniem graficznym i stanowią cenne urozmaicenie zajęć szkolnych. Konkurs pozwoli wykazać się znajomością podstawowego słownictwa, rozumienia prostych konstrukcji językowych, krótkich zdań i typowych wyrażeń.
Test konkursowy zawiera następujące zagadnienia programowe:
Klasa I
- Przedstawianie się.
- Powitanie i pożegnanie.
- Liczby do 20.
- Kolory.
- Członkowie rodziny.
- Pomieszczenie w domu i mieszkaniu.
- Zabawki.
- Zwierzątka domowe, gospodarskie i egzotyczne.
- Przybory szkolne.
- Pożywienie.
- Odpowiedzi na pytania: What’s this?, How many?.
- Polecenia nauczyciela.
- Pytania z czasownikiem have got.
- Figury geometryczne.
- Części ciała.
- Pytanie o ilość i położenie.
- Czasownik have got i like w formie twierdzącej i przeczącej.
- Czasownik can w formie twierdzącej i przeczącej.
- Słownictwo związane z Bożym Narodzeniem i Wielkanocą.
Klasa II
Poszerzony zakres programowy dla całej klasy I oraz:
- Liczby do100.
- Ubrania.
- Opis postaci - przymiotniki.
- Dni tygodnia i miesiące.
- Wyposażenie domu.
- Codzienne czynności.
- Święta Wielkanocne i Boże Narodzenie.
- Określenie położenia przedmiotów, podstawowe przyimki miejsca.
- Czasowniki: be, have/have got, can, like, love.
- Umiejętności.
- Pytania i zdania przeczące.
- Opis pogody.
- Zajęcia w czasie wolnym.
- Określanie czasu - pełne godziny.
Klasa III
Poszerzony zakres programowy dla całej klasy II oraz:
- Liczby do 1000.
- Jedzenie, nazwy posiłków.
- Sport i wypoczynek.
- Zwierzęta.
- Czynności wykonywane w trakcie mówienia.
- Ważne miejsca w mieście.
- Czas zegarowy.
- Zakupy, sklepy, ceny w brytyjskiej i amerykańskiej walucie.
- Moje hobby.
- Moje urodziny.
- Nazwy zawodów.
- Pytania i odpowiedzi o czynności codzienne.
- Przymiotniki i czasowniki opisujące zwierzęta.
- Zaimki osobowe w liczbie pojedynczej i mnogiej.
- Halloween.
- Dopełniacz saksoński.
- Określanie samopoczucia (co i gdzie mnie boli).
- Nazwy podstawowych instrumentów muzycznych.
- Nazwy podstawowych języków i państw europejskich.
- Składanie propozycji.
ZUCH - test zintegrowany
Tetsy dla klasy I, II i III szkoły podstawowej składają się z 21 pytań. Treść testów jest dostosowana do obowiązującej podstawy programowej i uwzględnia elementy edukacji polonistycznej, społeczno-przyrodniczej i matematycznej. Testy opracowane są tak, aby uczeń wykonując polecenia rozwiązywał zadania, krzyżówki i rebusy doskonaląc przy tym zdolności grafomotoryczne.
Test zintegrowany dotyczy następujących zagadnień programowych:
Klasa I
Edukacja polonistyczna:
- czytanie tekstu ze zrozumieniem,
- alfabet,
- zdanie a wyraz,
- rozpoznawanie w wyrazach sylab, liter, głosek,
- pojęcie samogłoski i spółgłoski,
- tworzenie wyrazów z sylab,
- rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej,
- wyrazy z "ś" i "si", "ć" i "ci" oraz "ń" i "ni",
- pisownia wyrazów z "ó",
- pisownia podstawowych wyrazów z "rz".
Edukacja społeczno-przyrodnicza
- bezpieczna droga do szkoły,
- pory roku - charakterystyka, zjawiska atmosferyczne
- dni tygodnia,
- warzywa, owoce,
- drzewa liściaste i iglaste - charakterystyka, wygląd liści/igieł i owoców,
- rozpoznawanie podstawowych gatunków zwierząt oraz środowiska, w którym żyją,
- odloty i przyloty ptaków, zapadanie w sen zimowy.
Edukacja matematyczna
- orientacja przestrzenna,
- proste figury geometryczne,
- zbiory,
- liczby od 0 do 30,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 1 do 10,
- porównywanie liczb w zakresie 1 - 30,
- proste zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie,
- pełne godziny na zegarze,
- umiejętności praktyczne.
Klasa II
Zagadnienia dla klasy I oraz:
Edukacja polonistyczna
- czytanie tekstu ze zrozumieniem,
- porządek/kolejność alfabetyczna,
- litera, głoska (samogłoska, spółgłoska), sylaba,
- rzeczownik i czasowniki oraz ich liczba,
- ortografia: podstawowe wyrazy z "rz" i "ó" wymiennym i niewymiennym, "h" i "ch, "ż", "u",
- rodzaje zdań,
- wielka litera - imiona, nazwiska, miasta, państwa.
Edukacja społeczno-przyrodnicza
- Polska,
- kierunki świata,
- pory dnia,
- miesiące a pory roku,
- gospodarstwo ogrodnicze,
- podstawowe zagadnienia astronomiczne,
- zagadnienia ekologiczne; segregacja odpadów,
- ochrona zdrowia; higiena; prawidłowe odżywianie,
- numery alarmowe,
- kolory podstawowe i wtórne,
- cała nuta, półnuta, ćwierć nuta, ósemka.
Edukacja matematyczna
- znajomość liczb w zakresie od 0 do 100,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie od 0 do 40,
- mnożenie i dzielenie w zakresie od 0 do 30,
- rozpoznawanie działań - suma, różnica, iloczyn, iloraz,
- porównywanie liczb: >,=,<,
- figury geometryczne,
- część wspólna zbiorów,
- umiejętności praktyczne - mierzenie czasu, jednostki miary i wagi, obliczanie reszty,
- zadania tekstowe.
Klasa III
Zagadnienia dla klasy I-II oraz:
Edukacja polonistyczna
- czytanie ze zrozumieniem,
- rzeczownik, czasownik, przymiotnik,
- rodzaj żeński, męski i nijaki,
- stopniowanie przymiotników,
- ortografia: ó, u, ż, rz, h, ch oraz pisownia "nie" z czasownikiem i przymiotnikiem,
- pisownia wyrazów wielką literą,
- podstawowe związki frazeologiczne,
- lektury - podstawowe informacje nt. powszechnie znanych lektur (bohaterowie, ich atrybuty).
Edukacja społeczno-przyrodnicza
- cechy ekosystemów: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las,
- krążenie wody w przyrodzie,
- warstwowa budowa lasu,
- polskie produkty regionalne,
- numery alarmowe; formułowanie wezwania,
- znaki drogowe; przepisy bezpieczeństwa; znaki informujące o niebezpieczeństwie,
- zasady bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, zasady etykiety,
- ukształtowanie terenu,
- kolory podstawowe i wtórne.
Edukacja matematyczna
- liczby w zakresie od 0 do 1000,
- jedności, dziesiątki, setki i tysiące,
- działania na liczbach w zakresie od 0 do 100,
- rozwiązywanie prostych równań z jedną niewiadomą,
- liczby parzyste i nieparzyste,
- odczytywanie temperatury,
- oś liczbowa,
- cyfry rzymskie,
- jednostki miary i długości,
- geometria: pojęcie równoległości i prostopadłości,
- zegar.