Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza "saxon genetive",
  • czasownik "be", "have got", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • liczebniki główne,
  • zaimki pytającei: where, when, what, why, how, who, pytania szczegółowe,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
  • zdania twierdzące, pytające i przeczące w czasie present simple i present continuous,
  • rodzajniki: a/an,
  • podstawowe przyimki miejsca i czasu.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • pozdrawianie, przedstawianie siebie i innej osoby,
  • informacja o wieku i miejsce zamieszkania, adres, dane personalne,
  • wyrażanie czasu, zegar, pora dnia,
  • człowiek, wygląd zewnętrzny, części ciała,
  • zwierzęta dzikie i domowe, ich charakterystyczne cechy i umiejętności,
  • dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku, rozpoznawanie pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • nazwy przedmioty szkolnych,
  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu, meble i przedmioty w domu,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje, nasze ulubione zajęcia, wakacje,
  • moja miejscowość, typowe miejsca w mieście i ich wzajemne położenie,
  • przyroda wokół nas,
  • kraje i narodowości , święta i tradycje,
  • praca naszych rodziców, popularne zawody,
  • moja rodzina, mój dzień, moje zajęcia i zabawy, mój czas wolny,
  • podstawowe zwroty grzecznościowe,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa.

Klasa 5 szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • rodzajnik nieokreślony "a/an" a określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • przyimki miejsca,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • czasy teraźniejsze: present simple i present continuous,
  • czas past simple czasowników regularnych i podstawowych nieregularnych,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • zaimki pytające: which, whose,
  • czasownik: must/mustn’t,
  • przyimki czasu: at, on, in, before, after.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • mój pokój, meble i wyposażenie,
  • ulubione zajęcia, sporty i sportowcy,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby, sport, programy telewizyjne, wakacje,
  • ubrania,
  • my i ludzie wokół nas,
  • cechy człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie: owoce i warzywa, codzienne posiłki,
  • praca człowieka,
  • kraje, narodowości i ich języki,
  • środki transportu, jak docieramy do szkoły i na wakacje,
  • grzeczne prośby i propozycje, przyjęcie i odrzucenie propozycji,
  • zakaz i obowiązek,
  • formułowanie dat.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • Londyn i Nowy York - najciekawsze obiekty turystyczne i najważniejsze fakty o tych miastach,
  • tradycyjne potrawy kuchni angielskiej i amerykańskiej,
  • nauczane przedmioty w angielskiej szkole,
  • kraje świata, gdzie j. angielski jest językiem ojczystym. (UK, USA, Kanada, Australia, Irlandia, Nowa Zelandia); ich stolice i flagi państwowe, nazwy narodowości żyjących w powyższych krajach,
  • najważniejsze święta i tradycje w Polsce i W. Brytanii,
  • podział W. Brytanii na 4 kraje i ich flagi.

Klasa 6 szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV i V szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • czasy gramatyczne: past simple (czasowniki regularne i nieregularne), future simple, wyrażenie "be going to", used to,
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z "as ... as",
  • przysłówki, stopniowanie przysłówków,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • czasownik: "have", "should", "have got", "have to", "must" i "mustn’t", would, could, shall,
  • przyimki ruchu.

2. Funkcje językowe i słownictwo: 

  • porównywanie ludzi i przedmiotów,
  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • praca człowieka, zawody,
  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
  • sklepy i zakupy,
  • muzyka i instrumenty muzyczne,
  • środowisko, w którym żyjemy,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
  • świat i charakterystyczne krajobrazy,
  • plany na przyszłość,
  • przymiotniki o przeciwnym znaczeniu,
  • życzenia i gratulacje, odpowiedzi na nie,
  • zdrowie - podstawowe dolegliwości.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • najważniejsze atrakcje turystyczne USA, W. Brytanii, Kanady i Australii,
  • pieniądze w W. Brytanii i USA,
  • angielski jako język światowy,
  • najwybitniejsi współcześni artyści i sportowcy z USA, W. Brytanii i Australii,
  • najważniejsi politycy z tych krajów,
  • brytyjska rodzina królewska,
  • najważniejsze święta i festiwale w USA i W. Brytanii: Christmas, Easter, St. Valentine's Day, Hallowe'en, Independence Day, Thanksgiving Day, Pancake Day.

Klasa 7 szkoły podstawowej

Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości - czasy: future simple, present continuous i "be going to",
  • porównanie czasów: present simple i present continuous,
  • czas past continuous, present perfect,
  • porównanie czasów: past simple i past continuous,
  • when, while, as, during,
  • czasowniki modalne: "might, may",
  • some/any/no + thing, body, one, where,
  • przymiotniki z końcówką -ed i -ing,
  • nieregularne przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym,
  • spójniki,
  • zdania warunkowe I typu, zdania czasowe,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • strona bierna w czasach simple.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • opis wyglądu i osobowości człowieka, opis ubrań,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki,
  • różne formy transportu, podróżowanie,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • pogoda, krajobrazy,
  • w kinie, typy filmów,
  • komputery, smartphony i inne nowoczesne codzienne przedmioty,
  • prośba o radę , udzielenie rady,
  • wyrażanie próśb, zgadzanie się i odmowa,
  • użycie czasowników "make", "do", "take" i "have",
  • spędzanie wolnego czasu.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • wybitne postacie z historii USA i W. Brytanii,
  • wybitni sportowcy Australii, W. Brytanii, Kanady i USA; narodowe dyscypliny sportowe tych krajów, miasta igrzysk olimpijskich, które odbyły się na terenie tych krajów,
  • najsłynniejsi pisarze W. Brytanii i USA i najważniejsze ich dzieła,
  • kraje świata, gdzie język angielski jest językiem ojczystym i językiem urzędowym,
  • zagadnienia geografii krajów anglojęzycznych, ich atrakcje turystyczne.

Klasa 8 szkoły podstawowej

Zakres materiału dla szkoły podstawowej oraz:

1. Gramatyka:

  • czasy: present perfect simple i present perfect continuous,
  • porównanie czasów: present perfect simple, past simple, present simple,
  • wyrażenie "be allowed to", "be able to",
  • zdania warunkowe II typu,
  • "would rather, would prefer",
  • bezokolicznik czy gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • "used to" i "would" w czasie przeszłym,
  • "phrasal verbs",
  • question tags,
  • "enough" z przymiotnikiem i rzeczownikiem, too.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zgadzanie/ nie zgadzanie się z czyimś zdaniem,
  • prośba o pozwolenie, odmowa, dawanie pozwolenia,
  • środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe,
  • dziedziny kultury,
  • życie rodzinne i towarzyskie, konflikty i problemy,
  • święta i uroczystości,
  • edukacja, rodzaje szkół.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • rozszerzone zagadnienia ze szkoły podstawowej,
  • wybitne postacie z historii USA i W. Brytanii,
  • wybitni sportowcy Australii, W. Brytanii, Kanady i USA; narodowe dyscypliny sportowe tych krajów, miasta igrzysk olimpijskich, które odbyły się na terenie tych krajów,
  • najsłynniejsi pisarze W. Brytanii i USA i najważniejsze ich dzieła,
  • kraje świata, gdzie język angielski jest językiem ojczystym i językiem urzędowym,
  • zagadnienia geografii krajów anglojęzycznych, ich atrakcje turystyczne.

Klasa 3 gimnazjum

Zakres materiału dla szkoły podstawowej i II klasy gimnazjum oraz:

1. Gramatyka:

  • czas past perfect simple I past perfect continuous,
  • strona bierna w czasach simple i continuous,
  • zdania warunkowe III typu,
  • I wish, if only,
  • phrasal verbs - czasowniki wieloczłonowe,
  • so i neither/nor,
  • czasownik, przymiotnik i rzeczownik z przyimkiem,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • pytania pośrednie.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • problemy społeczne, organizacja społeczeństwa,
  • rodzaje filmów i programów telewizyjnych; prasa,
  • typowe prace do wykonanie w domu,
  • nauka i technika, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne,
  • narzędzia pracy człowieka,
  • wyrażanie żalu, zmartwienia i rozczarowania, reakcje emocjonalne,
  • tablice informacyjne,
  • żalenie się i przepraszanie, reakcje na nie,
  • wyrażanie zakazów, nakazów, pozwoleń,
  • świat przyrody, problemy i ochrona środowiska naturalnego,
  • człowiek, opis wyglądu i cechy osobowości - zakres rozszerzony,
  • odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne, sprzęt elektroniczny.

3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:

  • rozszerzone zagadnienia ze szkoły podstawowej,
  • wybitne postacie z historii USA i W. Brytanii,
  • wybitni sportowcy Australii, W. Brytanii, Kanady i USA; narodowe dyscypliny sportowe tych krajów, miasta igrzysk olimpijskich, które odbyły się na terenie tych krajów,
  • najsłynniejsi pisarze W. Brytanii i USA i najważniejsze ich dzieła,
  • partie polityczne USA i W. Brytanii. Parlamenty tych krajów i ich systemy polityczne,
  • kraje świata, gdzie język angielski jest językiem ojczystym i językiem urzędowym,
  • zagadnienia geografii krajów anglojęzycznych, ich atrakcje turystyczne,
  • ważne wydarzenia z historii W. Brytanii i USA.
 

Logowanie / Rejestracja

Subskrypcja


Email
Aby otrzymywać od nas najnowsze informacje proszę dopisac swój adres e-mail:
© 2018 Centrum Edukacji Szkolnej • Wszystkie prawa zastrzeżone